torsdag 6 augusti 2009

Phoenix Effect @ On The Rocks









































































































Urval av gigfoton från gårdagens spelning på On The Rocks, Helsingfors. På den sista bilden poserar jag med Lauri från Phoenix Effect. På de andra fotona kan du även se huvudsångaren och frontmannen Janne, som tidigare medverkat i bland annat Sunrise Avenue. Före detta gig värmdes publiken upp av ett brittiskt band som var ganska underhållande och som hette Two Timers, kolla gärna upp dem på Myspace!
När jag pratade med Lauri lärde han mig hur man säger "Moikki" som tydligen ska betyda "Hej/Hejdå" (hoppas det gör det också, så jag inte precis skrev något obscent utan att veta om det). Här lär vi oss finska varje dag, haha! Med i publiken var i princip samma gäng som hängt med hela veckan och bland annat på POTF-mötet, även Tiia och Satu var med. Och Satu mindes mig minsann från Uddevalla-giget förra året. Se där ja!

CHEERS,
~ Street Team Sverige ~

Foton @ beccali

Ps. Om du inte visste detta innan, så är Phoenix Effect ett samarbete med POTF och ges ut under samma label, POTF's egna, så kallade Insomniac. Så! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar